Qafqaz Müsəlmanları İdarəsinin sədr müavini, İslam Universitetinin dekanı, ilahiyyatçı alim Hacı Fuad Nurullah Moderator.az-a gündəmin bir sıra aktual mövzularıyla bağlı geniş müsahibə verib. Onunla söhbətin ikininci hissəsini təqdim edirik:
-Hətta xırda bir həşərata qədər hər şey şəriət hökmlərində var. Məsələn, adi bir ağcaqanaq insanın qanın sorursa, o qan nə dərəcədə murdar və ya nə dərəcədə pakdır, yaxud ağcaqanad hər hansı bir heyvan kəsimi zamanı ətrafa sırçrayan qanın üstündə oturursa, ordan qalxdıqdan və bir neçə dəqiə keçdikdən sonra o həşəratın orqanizmində baş verən proseslərdən həmin qan ağcaqanadın öz qanına çevrilə bilirsə bu zaman necə başa düşməli? Yaxud adi bir zəli insan bədəninə yapışan zaman onun qanı öz qanımı, yoxsa insanın qanıdırmı, bunun özü də şəriət hökmlərində var. Yəni şəriət elmlərini bilən hər bir tələbə mütləq olaraq bu biliklərə də yiyələnir. Din xadimi bunların hamısını bilməlidir. Bundan əlavə Azərbaycanda sunni və şiə təriqətində olan insanlar yaşayırlar, yaratdığımız həmin komissiyada da hər təriqətdən olan insanlar var.
-Azərbaycanda qəbiristanlıq biznesinin
mövcudluğunu da hər kəs bilir. Bir neçə gün öncə Moderator.az ironiya ilə VİP qəbir
yerləri təklif edirdi, belə ki, Lökbatan qəbiristanlığında olan əməkdaşımız
qiyməti 10 min manatlara təklif edilən xeyli sayda hətta çarhovuzlu və bahalı mərmərlərlə
işlənmiş, az qala bir nəsli dəfn etməyə yetəcək qəbir yerlərinin fotolarını çəkərək
mövzunu ictimailəşdirmişdi.
-Ümumiyyətlə, islamda qəbiristanlıqla bağlı
aydın hökmlər var. İslamda birmənalı olaraq qəbiristanlıq torpaqları həmin ərazidə
yaşayan insanların dəfn olunmaları üçün yerli bələdiyyələr tərəfindən Allahın
adına vəqf olunur. Rəhmətə getmiş insanın qəbir yeri üçün pul alınması İslamda
haramdır və qadağandır. Rəhmətə gedənlər orada təmənnasız dəfn olunmalıdırlar.
Sadəcə olaraq ola bilər ki, bir insanın kəfəni üçün vərəsələri və özü
sağlığında pul tədarük eləsin. Yaxud rəhmətə getmiş adamı maşınla harasa aparmaq
üçün müəyyən xərc çəkilə bilər. Amma bir insanın hətta yuyulması, kəfənə bükülməsi,
cənazə namazı qılınması, dəfn etməyin hər biri təmənnasız əməl hesab olunur.
Bunlar pulsuz icra olunmalıdır.
-Amma həqiqətdə vəziyyətin necə olduğunu sübut
etməyə gərək yoxdur məncə...
-Bizdə bir neçə neqativ hallar var. İnsanlar
öz rəhmətə gedənlərini gətirirlər şəhərdə məscidlərin tərkibində olan yuyucu
yerlərinə. Əksər insanlar öz ölülərini yumurlar. Amma İslam buyurur ki, ölü yiyələri
cənazəni özləri yumalıdırlar. Məsələn, ata-ana rəhmətə gedəndə onları kim
yumalıdır? Övladları və yaxın qohumları yumalıdırlar. Əgər tutaq ki, mən öz
ata-anamı yumuramsa, qardaş-bacımı yumuramsa, kiminsə onun yumaq üçün boynunda
haqqı yoxdur, yalnız mənim boynumda haqdır onu yumaq. Onda da mən muzdla kimsəni
tutmalıyam, mənim yerimə onu icra etməlidir. Ona görə də məscidlərin nəzdində
yuyucular saxlanılır. Hətta Şeyx həzrətləri təklif də edib ki, məscidlərin nəzdində
olan yuyucu yerlərinə kimsə rəhmətə gedənlərini gətirərək özləri yumaq istəyirlərsə,
onlara şərait yaradılmalıdır ki, onlar öz cənazələrini yusunlar və gətirdikləri
kəfənlərlə kəfənləsinlər. Yalnız işlədilən suyun və elektrik enerjisinin xərci
alınsın.
-Bir müddət öncə “Azəriqaz” ölkədəki bütün
dini ibadətgahların pulsuz qazla təmin ediləcəyini bildirmişdi. Bu söz olaraq
qaldı, yoxsa sözdən əmələ keçdilər?
-Bizə təkliflər oldu və bütün qeydiyyatdan
keçmiş məscidlərimizin sənədləri onlar tərəfindən alınıb və təklif olunub ki,
bu il müddətində bu iş həyata keçirilsin.
-Yəni bu günədək bu prosesə start verilməyib.
-Mən bilən, artıq ödənmə başlanır.Özü də bu
güzəştlər təkcə məscidlərə deyil, kilsə və sinaqoqlara da aid ediləcək.
Bildiyim qədər hər bir dini məkanlara qaz müəyyən limitdə veriləcək, ondan
artıq istehlak olunan qazın pulu isə əvvəlki qaydada ödəniləcək.
-“Azərsu” və “Bakıelektrikşəbəkə” bu təşəbbüsə
qoşulmadılar deyəsən...
-Qoşulsalar gözəl olardı. Amma biz onları buna
məcbur edə bilmərik ki. Təşəbbüs onlardan gəlməlidir.
-Hacı, “Təzə Pir” məscidinin girişində
divardan QMİ Qazilər Şurasının fətvası asılıb və gəlişigözəl sözlər yazılıb.
İnsanlarımızı israfçılıqdan çəkindirən tövsiyyələr adamın könülün oxşayır. Amma
bir neçə pilləkən qalxıb mərasim zalındakı mənzərəni görəndə adam heyrətini
gizlədə bilmir və qeyri-ixtiyarı özünə sual edir ki, aşğıda yazılanlar nə,
burdakılar nə...?
-Dünyasını dəyişənlər üçün ehsan süfrələrinin
açılması şəriətdə var. Amma “Quran” buyurur ki, nəinki ehsanatda, heç bir işdə
israfçılıq olmaz. Bu məsələdə də dəfələrlə təkliflərimiz və məsləhətlərimiz
olub. Amma bu məsələdə qəti qərar və ya hökm yoxdur ki, ehsanlar necə tənzimlənməlidir.
Əgər Azərbaycanımızda qərar çıxsa ki, bu çərçivədə ehsan süfrəsi olmalıdır,
onda bunu nizama salmaq olar.
-Bunu kim etməlidir ki? Axı bu iş
QMİ-likdir...
- QMİ bu məsələyə nəinki biganə qalmayıb, şoxsaylı təşəbbüslər də edilib. Bu barədə hörmətli Şeyxin məxsusi çağırışı və QMİ Qazilər Şurasının fətvası, xalqa müraciəti var ki, camaatımız ehsanatda israfaçılığa yol verməsin. Sadəcə çay, limon, xurma və halva ilə kifayətlənmək olar. Bilirsiniz, bunu insanlarımız özləri etməlidirlər. Burada ictimai qınaq da əsas şərtdir. Biri o birinə deyəndə ki, ay kişi, ayıb deyilmi, sən niyə belə edrisən, niyə Allahın və Peyğəmbərimizin dediyinin əksinə gedərək isrfaçılıq edirsən, bu qınaq cəmiyyətimizdə olsa, məncə getdikcə bu məsələdə nizam yaranar. Amma insanlarımız bu məsələyə çox bəsit yanaşırlar ki, məgər mən filankəsdən əskiyəm ki, onun kimi öz ölümə ehsanat verə bilməyim? Yəni insanlarımız Allah və Peyğəmbər deyəni demir, filankəslərin dediklərini deyirlər. İnsanlarımız bir-birinin bəhsinə bu işləri görürlər. Bildiyim qədər hətta hörmətli Şeyx həzrətləri bununla bağlı məmurlara da çağırış edib, ancaq yalnız bir nəfər yüksk rütbəli məmur bunu qəbul edib, qalanlar deyib ki, bizim imkanımız öz ölülərimizə bu cür ehsan verməyə çatırsa bunu etsək rahat olarıq.
-Axı həmin israfçılığa elə bu binada şərait
yaradılır.
-Burda şərait yaradılmır. Burda sadəcə ehsanat
verilməsi üçün şərait yaradılıb. Amma öz ölüsünə ehsan verən insan hansı
formada istəyirsə onu təklif edir. Amma biz dəfələrlə isrfaçılığın əleyhinə
açıqlamalar vermişik. Möhtərəm Şeyxin də çoxsaylı çıxışları olub ki, israf etməyin,
çalışın ehsanatlarınızda zənginlik olmasın, bu doğru deyil. Allah şahiddir ki,
Şeyxin çoxlu belə çağırışları olub. Amma bu məsələdə insanların özləri ixtiyar
sahibidirlər.
-Şeyx haqqında vaxtaşırı mətbuatda çox güman
ki, məqsədli şəkildə dezonformasiya xarakterli yazılar gedir, iddialar səslənir.
Olmaz ki, Şeyx ayda, iki aydan bir məxsusi olaraq medianı toplayaraq mətbuat
konfransı keçirsin, ürəyində sualı olan jurnalistlər də ondan cavab istəsinlər.
Bundan həm cəmiyyət udar, həm elə Şeyxin özü.
-Şeyx həzrətləri hər zaman xalqın içində olur.
Heç bir nazir Şeyx qədər mətbuatla təmasda olmur və müsahibələr vermirlər.
QMİ-nin mətbuat xidməti də operativ çalışır. Mətbuat xidməti də nə deyirsə, Şeyxin
sözünü deyir.
-Elə suallar var ki, mətbuat xidməti onu
cavablandıra bilməz axı.
-Əgər Azərbaycanda sağlam və normal mətbuatımız
olsaydı, bəlkə də Şeyx dediyiniz bu addımı da atardı. Görün bu günlərdə Şeyx həzrətlərinin
ünvanına mətbuat nə qədər iftiralar, yalanlar, uydurmalar yazırlar.
-Şeyx bu iftiralara aydınlq gətirmək üçün
yalnız ANS-i məqbul bildi...
-Yox niyə ki. ANS getdi Türkiyədə Şeyxdən
açıqlama aldı.
-Axı mətbuatın bəllidir ki, ANS kimi imkanı
yoxdu ki, onu istənilən vaxt tapıb danışdıra bilsin.
-Onda biz neynəyək ki? Şeyx mütəmadi
rayonlarda olur, Bakıda da çoxsaylı tədbirlərə qatılır.
-Amma mətbuat çoxlu sualların cavabın hələ də
şeyxdən almağa müvəffəq olmayıb.
-Mətbuat çox şey istəyir və çox şeyləri də
qarışdırır. Buna can lazımdır dözsün. Bunu hər adam bacarmaz. Şeyx həzrətlərinin
65 yaşı var. Bu insan bu yaşında bu cür enrji ilə fəaliyyət göstərirsə, xidmətləri
edirsə, bunu hər adam bacara bilməz. Amma baxın, görün dünyada din rəhbərlərinə
münasibət necədir. Vatikan nələrdən keçmədi, nələr baş vermədi? Görün Vatikanın
rəhbərliyinin adını bir dəfə hallandırdılarmı? Heç bir xristian dünyası onu
qeyri-adi formada hallandırdımı? Xristian dünyası özünün dini rəhbərini “müqədəs
ata” adlandırır.
-Şeyxin cəmiyyətdəki və MDB-dəki nüfuzu bəllidir,
amma ola bilsin ki, onun daim hədəfdə olmasında dini lider kimi bəzi siyasi bəyanatları
da rol oynayır.
-Mən qətiyyən sizinlə razı deyiləm və Şeyxin
bütün açıqlamaları dinimizdən qaynaqlanan məsləhətlər və millətimizin xoşbəxtliyinə,
firəvanlığına xidmət edən tövsiyyələridir. Bir də ki, bu cür mənasız söz-söhbətləri
jurnalistikaya gəlmiş təsadüfi adamlar məqsədli şəkildə yayaraq könül
bulandırmaq istəyirlər.
-Şeyx il ərzində təxminən neçə nəfəri öz xətti
ilə Həcc ziyarətinə yola salır?
-Belə bir kvota yoxdur ki, nə qədər göndərməlidir.
Amma hörmətli Şeyx illərlə bu cür savab işləri görür və hətta jurnalistləri də
ziyarətə göndərir. Hər il bir neçə jurnalisti şəxsən Həccə göndərir. Ümidvaram, inşallah Şeyx həzrətləri bu il də müəyyən qədər jurnalistləri Məkkəyə göndərmək təşəbbüsündə olar.
-Şeyx öz təşəbbüsü ilə edir bunu, yoxsa
jurnalistlər ona müraciət edirlər bu barədə?
-O barədə məlumatsızam. Amma səhv etmirəmsə
bir müddət öncə müsabiqə elan olundu və müsabiqədə qalib gələn bir çox
jurnalistlər Həcc ziyarətinə göndərildilər.
-Tutaq ki, mənim də belə bir istəyim var,
ancaq maddi durumum buna imkan vermir. Şeyxin məni Həccə göndərməsi nə dərəcədə
doğrudur?
-Əgər maddi durumu zəif olan bir insan Həccə
göndərilirsə, artıq hökm olur ki, maddi durumu düzəldi ki, ona getmək nəsib
oldu.
-Adam var ki, qonşusu səfalət içində yaşasa da
özü 10 dəfə Həccə gedir. Məsələn, QMİ bu cür ziyarətləri məhdudlaşdıra bilərmi
ki, ay filankəs, belə etmə, bu cür et?
-QMİ şəriətə
zidd olan şeylərə məhdudiyyət qoya bilməz. Bir insan neçə dəfə istəsə Həccə gedə
bilər və buna ixtiyarı çatır. Məsələn, Allah sənə imkan verib var-dövlət sahibi
olmusan, mənimsə yoxumdur, bu sənin öz ixtiyarında olan məsələdir və kimsə
Allahla sənin arandakı münasibətləri təftiş edə bilmıəz. Bu istək könüllü
olmalıdır.