Bir müddətdən sonra xalq artisti, bənzərsiz sənətkarımız Valeh Kəırimovun 70 yaşı tamam olur. Moderator.az-ın əməkdaşı belə bir fürsəti qaçırmamaq üçün yubilyarın ayrıla bilmədiyi teatra gedib onunla söhbətləşib.
Söhətdən
öncə onun təklifi ilə əzəmətinə görə heç də Bakıdakı teatr binalarından geri
qalmayan, əksinə, memarlıq üslubuna və genişliyinə görə onları qabaqlayan
Sumqayıt Dövlət Musiqili Dram Teatrı ilə bizi tanış edir və söhbət əsnasında
bildirir ki, ömrünün 45 ilini bu teatra həsr edib və yanvarın 16-da bu incəsənət
məbədinə gəlişinin 45 ili tamam olub. “Deyəsən yubiley yubileyə qaışır” deyib
söhbətimizə elə buradan da körpü salırıq:
-Bu
45 il ərzində heç Sumqayıtı Bakıya dəyişmək təşəbbüsü və ya tərəfinizdən belə
bir cəhd olubmu? Yoxsa elə “Sumqayıt” deyib dayanmısınız bu yarım əsrdə?
-Bax
gəlib özünüz də tamaşanın məşqinin üstünə çıxdınız. Hal-hazırda teatrda bir
rejissor kimi tamaşa qoyuram. Mirzə Fətəli Axundzadənin “Molla İbrahimxəlil
Kimyagər” əsərinin tamaşasını hazırlayıram. Bu gördüyünüz bina, pilləkənlərdən
tutmuş foyeyə, qrim otaqlarından tutmuş 600 nəfərlik zala, səhnəyə qədər hər
şey mənə çox doğma və tanışdı. Düzdür, bu binaya 5 ildir ayaq döyürəm. Ömrümün
30 ilini Sumqayıtda yaşamışam. Amma 15 ildir ki, Bakıda yaşayıram. Buna
baxmayaraq iş yerim elə Sumqayıtdır.
-Yaşayış
yerini dəyişsəniz də tamaşaçı ilə görüş yerini dəyişmədiniz...
-Çünki
mən Sumqayıtı və sumqayıtlıları sevirəm. Bu şəhər mənə çox doğmadır. Nə gizlədim,
vaxtilə bir-iki dəfə Bakıda işləməyə təşəbbüs də olub. Amma nəsə alınmayıb.
Görünür, qismət deyilmiş. Amma səmimi etiraf edirəm ki, Sumqayıt teatrını ürəkdən
sevdiyimdən az qala yarım əsr burda duruş gətirmişəm. Deməyim odur ki, ürəkdən
sevməsən işləyə bilmərsən bir yerdə uzun müddət. Bilirsiniz, Sumqayıt mənə elə
doğmadır ki, hətta həkimə müraciət etmək zərurəti yarananda da Bakıdan
Sumqayıta gedirəm. Bütün sumqayıtlılar mənə doğmadır. Özü də yaşıma görə mən
burdakıların çoxundan yerli adamam, belə deyək ki, sumqayıtlıyam. Ona görə də məndə
bir az ərk də var.
-Teatrın
zalları heç dolubmu?
-O
zalın dolduğu vaxtlar çox olub.
-Təbii
ki, əvvəllər dola bilərdi. İndiləri nəzərdə tuturam.
-Etiraf
edək ki, tamaşaçı son illər teatrdan bir az uzaq düşüb. Özü də hər yerdə belədi.
Lap Bakını götürün, orda da eyni vəziyyədir. Bu gün tamaşaçını teatra cəlb etmək
xeyli çətinləşib. Bu məsələdə təkcə teatrın kollektivi və rəhbərliyi deyil, ətrafdan
kömək ediləcəyi təqdirdə irəliləyiş əldə etmək olar. Sovet dönəmində teatrlara dövlət
büdcəsindən ayrıca fond ayrılırdı. Teatrlara bilet satışı üçün bütün müəssisələrə
göstəriş verilirdi ki, heç olmasa ayda bir dəfə həmin müəssisənin işçiləri bir
tamaşaya baxsın. Bundan başqa bütün ölkə boyu mədəni kütləvi tədbirlər üçün
ayrıca pul ayrılırdı və bizi zavod-fabriklərə, hətta kolxoz-sovxozlara tamaşa
verməyə dəvət edirdilər. Bunun müqabilində də teatra pul keçirirdilər. Bir məsələ
də var ki, sovet vaxtı hamı 8 saat işləyirdi, indiki kimi deyildi vəziyyət.
İndi bir adam səhər saat 8-də evdən çıxır, gecə saat 11-dək gücü çatanadək işləyir.
Evə də elə gəlir ki, teatr hayında olmur.
-Telekanallarda
gedən tamaşalara, seriallara baxmağa vaxtınız olurmu? Səviyyə Sizi qane edirmi?
-Teatr
tamaşalarına vaxtım olanda məmnuniyyətlə baxıram. Əgər serialları nəzərdə
tutursunuzsa birmənalı bildirim ki, mən seriallara baxan deyiləm.
-Yəqin
ordakı bayağılığa görə baxmaq istəmirsiniz...
-Bilirsiniz,
açıq danışaq, maraqlananda vaxt da tapmaq olar. Seriallardakı süni aktyor
oyunlarına baxmağa adamın səbri çatmır.
-Bayaq
sovet dönəmindəki puldan danışdınız. Etiraf edilməlidir ki, indinin özündə də
büdcədən kifayət qədər pullar ayrılır, ancaq onu səmərəli şəkildə istifadə etmək
əvəzinə vecsiz seriallar çəkərək insanı sanki qəsdən iyrəndirirlər. Niyə tutaq
ki, Sizin kimi sanballı aktyorlar qıraqda qala-qala az qala bazardan adam tutub
rol verirlər?
-Ona
görə ki, sanballı artistlərə bir az artıq pul verməli olurlar. Onlar da fikirləşirlər
ki, xalq artistinə bu qədər pul verənə qədər elə öz dayım oğluna qəpikdən-quruşdan
verib serial çəkərəm, həm ziyarət olsun, həm ticarət.
-Bu
günədək neçə tamaşada və filmdə rol aldığınızı hesablamısınızmı?
-Düzü,
saymamışam. Mən son illər az-az oynamağıma baxmayın, vaxt olub ki, Sumqayıt
teatrındakı bütün baş rolları mən oynamışam. Onda tamaşaçı teatra gəlirdi deyə
adamın enerjisi tükənmirdi. Elə olurdu ki, həftədə 4 dəfə tamaşa oynayırdıq.
-Amma
filmlərdə çox az gözə dəydiniz...
-Açığı,
məni filmlərdə çəkmədilər. Dəvət etmədilər. Özü də mən dəvət edilən yerdən çəkinməmişəm.
-Amma
bircə “Bəxt üzüyü”ndə 50 filmdəki qədər populyarlıq qazandınız.
-“Bəxt
üzüyü” də elə adı kimi bir qismət idi düşdü. Əvvəl Sumqayıt teatrında onun
tamaşasını oynadıq. Sonra o tamaşa televiziyada göründü. Məhz tamaşanın camaat
içərisində maraq yaratmasından sonra elə oldu ki, məni və Afaq Bəşirqızını
çağırdılar öz rollarımızı kinoda da ifa elədik.
-Afaq
xanımla son vaxtlar əlaqəniz varmı?
-Onların
teatrı da təmirdəydi, hələ açılışı da olmayıb. Yəni mən gedəndə gedib teatrda
onu görürəm, söhbələşirik. Axı hamı bir-birinin evinə getmir ki.
-Deyəsən
heç telefonla da hal-əhval tutmursunuz?
-Niyə
ki? Hərdən bir zəngləşirik.
-Onun
da səhhətində problem vardı.
-Hə,
xəsətxanada yanına da getmişdim. Şükür Allaha, vəziyyəti artıq yaxşıdır.
Hardasa bir 10 gün olar hansısa tədbirdə görüşdük.
-Xalq
artisti fəxri adını neçənci ildə almısınız?
-2000-ci
ildə ulu öndər Heydər Əliyev tərəfindən imzalanan fərmanla almışam.
-Bir
müddət öncə fəxri adların sağa-sola və haqqı olmayan adamlara verilməsinə
etiraz edən xalq artisti Zeynəb Xanlarova belə bir təkliflə çıxış etmişdi ki,
ümumiyyətlə bu adların verilməsindən imtina edilməlidir.
-Zeynəb
xanım haqlıdır. Amma indi mən də xalq artisti adını almışam. İndi mən necə deyə
bilərəm ki, mən almışam, daha heç kimə verilməısin? Adama nə deyərlər? Bundan
imtina etmək yox, ədaləti bərpa etmək lazımdır.
-Sizcə
ədaləti necə bərpa etməli?
-Onu
vermək haqqı çatanlar deməməlidir ki, filankəs mənim bibim oğlu və ya xalam nəvəsidir,
yaxud da kimin nəyidir, ona verməliyəm. Bilirsiniz, burada prezidenti qətiyyən
qınamaq doğru deyil. Axı prezidentə siyahı gedəndə onun vaxtı olmur ki, həmin
adları bir-bir oxuyub təftiş eləsin. O siyahıları təqdim edənlər düz etmirlər.
Təqdimatlarda axtarmaq lazımdır yanlışlıqları. Bəzən elə vəziyyət yaranır ki,
birinə xalq artisti adı verirlər, amma onu qonum-qonşusundan, yaxın ətrafından
başqa kimsə tanımır. Deyəndə ki, filankəs xalq artistidir, hamı dodaq büzür ki,
əşşi, o hara, xalq artisti hara? Hətta çıxın küçədə sorğu keçirin, xalq artisti
adı alanların çoxunu cəmiyyət heç tanımır.
-Yəni
elələri xalqın deyil, həmin sifarişli təqdimatları verənlərin artisti olur...
-Hansı
yollarla aldıqları da hamıya bəlli olur. Amma utanmadan “mən xalq artistiyəm”
deyirlər.
-Dediniz
ki, vaxtilə enerjiniz var idi və həftədə 4-5 tamaşada baş rolda oynayırdınız. Məşədi
İbadın “nə qədər qoca olsam da min cavana dəyərəm” sözlərini tez-tezmi dilinizə
və qəlbinizə gətirirsiniz?
-Məndə
o enerji tükənməyib. Çox şükürlər olsun ki, 70-i haqlasam da sağlamam. Bunu təbiətin
mənə bəxş elədiyi bir nemət hesab edirəm. Bax indi məşqdən çıxmışam, indi mən təzədən
qayıdıb məşq də edə bilərəm, tamaşa da oynayaram. Mən bu günə qədər teatrda, məşqdə,
tamaşada “yoruldum” sözünü dilimə gətirməmişəm. Əksinə, teatrda mən dincəlirəm.
-70
illik yubileyiniz konkret nə vaxtdır?
-Mart
ayının 21-də.
-Deməli,
Novruz bayramına düşür yubileyiniz, bu ki, ikiqat bayramdır...
-Mart
ayına o qədər böyük sənətkarların ad günləri düşür ki, adama yer qalmır.(gülüşürük)
Bir dəfə zarafatla televiziyada dedim ki, nə əcəb məni də çağırmırsınız?
Siyahını göstərib dedilər ay Valeh müəllim, vallah, baxın Səməd Vurğun, Cəfər
Cabbarlı kimi o qədər adam var ki, günlər “zanit”di, sən hardan yada düşəcəksən?
-Moşu
xoşbəxtliyin qafiyəsini tapa bilmədi, bəs Valeh Kərimov həyatda və peşəsində
belə bir sindrom yaşamadı ki?
(Ardı
var...)