Türkiyənin prezidenti Rəcəb Tayyib Ərdoğan BMT-nin Təhlükəsizlik Şurasının tərkibinin dəyişdirilməsi və daha da genişləndirilməsi təklifi ilə çıxış edib.
Məlumat
üçün qeyd edək ki, bugünə qədər bəzi dövlətlərin siyasi lideləri də BMT-də
islahatların həyata keçirilməsinin vacibliyini qeyd etmiş, Təhlükəsizlik
Şurasına üzv dövləltərin veto hüququnun aradan qaldırılmasının vacibliyinə
toxunmuşdur.
Maraqlıdır,
Təhlükəsizlik Şurasınn tərkibinin dəyişdirilməsinə, bu dövlətlərin veto
hüququndan məhrum edilməsinə ehtiyac varmı? Bu tərkibin dəyişdirilməsinə məhz
İslam faktoru baxımından yanaşmaq, Təhlükəsizlik Şurasının tərkibinə müsəlman
dövlətlərinin də daxil edilməsini şərt kimi irəli sürmək doğrudurmu?
Moderator.az-a açıqlama verən
politoloq Zərdüşt Əlizadə təklifin ədalətli olduğunu düşünsə də, bunun
reallaşması üçün müsəlman dövlətlərinin yetərincə birliyə malik olmadığı qənaətindədir:
“Ərdoğanın bu təklifi müsəlman dünyasını gücləndirmək, onun nüfuzunu artırmağa
hesablanıb. Lakin öncə baxıb görək, hansısa müsəlman dövlətinin BMT-nin Təhlükəsizlik
Şurasına daxil edilməsi mümkündürmü? Əgər müsəlman dövlətlərinin vahid siyasəti,
vahid məqsədi olsaydı, o zaman hansısa güclü müsəlman dövlətinin Təhlükəsizlik
Şurasına daxil edilməsi ağlabatan olardı. Lakin bu gün hər kəs bilir ki, müsəlman
dövlətlərinin vahid iradəsi, vahid hərəkət dəsti-xətti yoxdur. Onlar bir-birlərini
qırmaqla, bir-birlərinin ayağının altını qazmaqla məşğuldur. Vahid siyasət
olmayan yerdə hansısa müsəlman dövlətinə vahid şəkildə dəstək verərək onu Təhlükəsizlik
Şurasında təmsilçiliyinə nail olmaq mümkündürmü? Bu, Azərbaycan siyasətindəki
oxşar məqamı yada salır. Müxalifət vahid
mövqedən çıxış etmədiyi, birlik ortaya qoymadığı halda vahid namizəd axtarışına
çıxır. Halbuki, belə bir situsiya və ortamda vahid namizədin tapılması, hansısa
şəxsin üzərində hamılıqla durulması mümkün deyil”.
Z.Əlizadənin sözlərinə görə,
hazırda Təhlükəsizlik Şurasının öz işinin öhdəsindən gəlmədiyi, yalnız üzv dövlətlərin
maraqlarıma uyğun qərarlar qəbul etdiyi göz önündədir:
“Şübhəsiz ki, bu gün Təhlükəsizlik
Şurası BMT nizanaməsində yer alan müddəalara xidmət etmək iqtidarında deyil. Bu
gün Təhlükəsizlik Şurası daha çox müzakirə klubunu xatırladır. Nadir hallarda
böyük dövlətlərin razılaşdırılmış iradəsi həyata keçirilir. Bu zaman təbii ki,
kiçik dövlətlərin rəyi nəzərə alınmır. Bunun nümunəsini İraqda da, Suriyada da,
digər ölkələrdə də gördük. SSRİ vaxtiylə Əfqanıstana hərbi müdaxilə edəndə Təhlükəsizlik
Şurası bununla bağlı müvafiq qərar çıxarda bilmədi. Çünki SSRİ bu məsələdə öz
veto hüququndan istifadə etdi. İsrail dövlətini faşist-sionist dövlti elan edən
qərara bütün dövlətlər səs verdi, lakin bir tək ABŞ veto qoymaqla bu qərarın qəbul
edilməsini əngəllədi. Indi soruşuram, veto hüüuqu olan və bu hüquqa maliklikdən
xeyli məmnunluq duyan, bundan öz maraqlarının müdafiəsi üçün istifadə edən, II
Dünya müharibəsində iştirakı hesabına bu hüququ qazanan dövlətlər veto
hüququndan imtina etməyə razı olarlarmı? Əlbəttə, olmazlar. Veto hüququnun
aradan qaldırılması üçün hansısa bir qərar qəbul edilməlidir. Veto hüququna
malik dövlətlər isə belə bir qərarın qəbul edilməsinə əsla imkan verməyəcək.
Ola bilsin ki, veto hüququna malik dövlətlərdən hansısa biri qərara qədər veto
hüququnun ləğvinə tərəfdar olduğunu söyləsin. Necə ki, bu gün belə bir mövqeyi
Fransa dövləti ortaya qoyub. Fransa ona görə bu cür təkliflə çıxış edir ki, bu
təklifin keçməyəcəyindən əmindir. Sadəcə, bu cür təklif səsləndirməklə siyasi
xal qazanır. Əgər sabah məsələ konkretləşsə və bu məsələ ilə bağlı qərar vermək
lazım gəlsə, əminəm ki, veto hüququna malik dövlətlərin hamısı yekdilliklə
bunun əleyhinə çıxacaq”.
Seymur Əliyev