Klassik və milli geostrateji hədəflər: Nəqliyyat dəhlizləri
Siyasət
Oxunub: 1442
10 Jul 2024 | 17:38
Klassik və milli geostrateji hədəflər: Nəqliyyat dəhlizləri

İnformasiya və kommunikasiya texnologiyalarının sürətli inkişafına, regional və qlobal inteqrasiya prosesinin milli suverenliyə münasibətdə getdikcə artan təsir imkanlarına baxmayaraq, dövlətlər hələ də geosiyasi məkanın həlledici və əvəzolunmaz oyunçuları sayılırlar.


Geosiyasi məkanda bütün dövlətlər eyni nüfuza və təsir imkanlarına malik olmadıqları kimi onların dünyanın müasir geosiyasi xəritəsinin formalaşması prosesində oynadıqları rol da eyni deyil. Dövlətlərin geosiyasi proseslərə təsir imkanları ilk növbədə onların geosiyasi resurslarından, milli maraqların və identikliyin nə dərəcədə rasional ifadə edilməsindən və həyata keçirilməsindən asılıdır.


Dövlətlərin geosiyasi resursları deyiləndə ilk növbədə iqtisadi güc, hərbi sənaye və nüvə potensialı, enerji resursları və digət təbii ehtiyatlar, ərazinin ölçüləri, demoqrafik vəziyyət, dövlət idarəçiliyi modeli və siyasi resurslar, geosiyasi mövqe, informasiya və kommunikasiya imkanları, mədəniyyət, dil və digər amillər yada düşür. Bu amillərin hər biri öz növbəsində bu və ya digər dövlətin geosiyasi proseslərə təsiri və manevr imkanları baxımından müstəsna əhəmiyyətə malikdir.


Geosiyasətdə hərbi güc, nüvə potensialı və enerji resurslarının rolu, eləcə də bu amillərin dövlətlərin geosiyasi manevr imkanlarına təsir imkanları barədə ötən buraxılışlarımızda söhbət açdığımız üçün mövzuya yenidən qayıtmayacağam. Bu baxımdan digər amillərə, xüsusilə də geosiyasi təhlillərdə diqqətdən kənarda qalan istiqamətlərə nəzər salmağın daha doğru olacağını düşünürəm.


Geosiyasi proseslərdə iqtisadi güc, hərbi sənaye və nüvə potensialı, enerji resursları kimi amillər adətən daha qabarıq şəkildə nəzərə çarpa bilər. Amma bu o demək deyil ki, məsələn, mədəniyyət və dil amili geosiyasi resurs kimi son sıralarda dayanır. Müasir dövrdə təkcə ingilis dilinin beynəlxalq münasibətlər sistemində oynadığı rola diqqət çəksək, bu amilin nə dərəcədə mühüm əhəmiyyət kəsb etdiyini başa düşmüş olarıq. Hazırda dünyanın bir çox güc mərkəzlərinin mədəniyyət və dil amilinə xüsusi diqqət yetirmələri, mədəniyyət və dil ekspansiyası siyasətlərini gücləndirmələri də söylədiklərimin təsdiqi kimi qəbul oluna bilər.


Bu bağlamda geosiyasi mövqe amilinə də diqqət çəkməyin də vacib olduğunu düşünürəm. Bir çox hallarda dövlətin yerləşdiyi geosiyasi mövqe onun ərazisinin böyüklüyündən daha çox əhəmiyyət kəsb edir. Düçünürəm ki, bununla bağlı nümunə gətirmək üçün çox da uzağa getmək lazım deyil. Elə öz ölkəmizin geosiyasi mövqeyini misal göstərə bilərik. Dövlətlərin geosiyasi mövqeləri ilə bağlı bütün araşdırmalarda Azərbaycanın adı, Çin, Rusiya, Hindistan, Türkiyə kimi ölkələrlə eyni sırada çəkilir. Azərbaycanın yerləşdiyi coğrafiyanın tarixin bütün dövrlərində böyük güclərin diqqət mərkəzində olması da şübhəsiz ki, əlverişli geosiyasi mövqe amilindən qaynaqlanır.

Dövlətlərin geosiyasi proseslərdəki rolunu əhəmiyyətli dərəcədə artıra biləcək daha bir önəmli məqam onların malik olduqları siyasi resurslarla, dövlət idarəçiliyi mödelinin effektivliyi və çevikliyi ilə bağlıdır. Klassik dövlətçilik modelləri nəzəri baxımdan öz ömürlərini başa vurmasa da, artıq nəinki Platon, Aristotel, Makiovelli, hətta Maks Veberin nəzəriyyələrinin belə qlobal inteqrasiya prosesindən qaynaqlanan müasir çağırışlara cavab vermədiyini söyləyə bilərik. İndi bu və ya digər dövlətin idarəçilik modelinin effektivliyi təkcə onun sərhədləri çərçivəsində mövcud olan siyasi sistem və toplum üçün deyil, bütövlükdə həmin ölkənin yerləşdiyi region və bəlkə də daha qlobal coğrafiya üçün önəmlidir. Xüsusilə də təhlükəsizlik baxımından...


Şübhəsiz ki, hər bir dövlətin idarəçilik modeli onun gələcəyinə, qonşuları ilə münasibətlərinə və təbii ki, geosiyasi məkandakı mövqelərinə həlledici təsir göstərə bilər.

 

Dövlətlərin geosiyasi məkandakı rolu və yeri isə bir çox hallarda milli maraqların doğru dərk olunması və müəyyənləşdirilməsindən keçir. Milli maraq ilk növbədə dövlətin ərazi bütövlüyünün və müstəqilliyinin qorunması, təhlükəsizliyin təmin olunması, xalqın rifahı və inkişafı deməkdir. Milli maraq, dövlət maraqları cəmiyyətin obyektiv maraqlarının subyektiv şəkildə ifadə olunmasıdır.


Və təbii ki, milli maraq geosiyasi proseslərdə öz-özlüyündə təzahür etmir. Geosiyasət milli maraqların hədəfə, yəni geostrategiyaya çevrildiyi məqamdan başlayır.
Hazırda dünyada baş verən kəskin geosiyasi qütbləşmələr və dəyişikliklər fonunda klassik nəzəriyyələr nəinki ö əhəmiyyətini itirmir, əksinə ön plana çıxır. Bu baxımdan, mövcud və perspektiv nəqliyyat dəhlizləri üzərində nəzarətin ələ keçirilməsi hazırda geosiyasi rəqabətin əsas istiqamətlərini təşkil edir.

 

Yol geostrategiyası

 

Nəqliyyat dəhlizləri və onların təhlükəsizliyi bu gün dünyanın bütün regional və qlobal güc mərkəzlərini düşündürən əsas amillərdən biridir. Dünyanın müxtəlif bölgələrində baş verən qanlı toqquşmalar, münaqişələr, geosiyasi tarazlığın pozulması, ayrı-ayrı güc mərkəzləri arasında mövcud olan ziddiyyətlərin dərinləşməsi daha əlverişli və daha təhlükəsiz nəqliyyat dəhlizlərinə nəzarət və onların şaxələndirilməsi amilinin ön plana çıxarılmasını zəruri edir.


Müasir dünyada ərzaq və enerji təhlükəsizliyi, regional və qlobal nəqliyyat dəhlizləri kimi geoiqtisadi amillər bir çox hallarda geosiyasi reallıqların formalaşmasında aparıcı mövqedə dayanır.


Yol iqtisadiyyatın, iqtisadi inkişafın təməlini, ana xəttini təşkil edir. Bu reallıq dövlətlərin meydana gəldiyi, iqtisadi münasibətlərin formalaşmağa başladığı ilk dövrlərdən nəinki dəyişməyib, əksinə zaman keçdikcə öz əhəmiyyətini daha da artırıb, mühim geosiyasi, geoiqtisadi faktora çevrilib. Nəqliyyat dəhlizlərinin xalqların və dövlətlərin taleyində oynadığı rolu bütün incəliklərinədək dərk etmək üçün sadəcə tarixi Böyük İpək Yolunun keçdiyi ərazilərə nəzər salmaq yetərlidir.


Böyük İpək Yolu İlə yanaşı «Ətir yolu», «Hökmdar yolu», «Via Sajra», «Varyaqlardan yunanlara gedən yol» və bu kimi ticarət yolları qədim dövrdə və orta əsrlərdə məşhur olub. Amma onların içərisində ən əzə¬mətlisi, böyük imperiyaları bir-birinə qarşı qoyub özü bu mübarizələrdən qalib çıxan və daha uzun müddət mövcud olan, təkcə ticari deyil, həm də siyasi hadisə olan yol Böyük İpək yoludur.


Böyük İpək yolu Avrasiyanın ən ucqar bölgə¬lərindən başlayaraq, mərkəzi ərazilərindən keçməklə mate¬rikin qərbinədək uzanırdı və əksər ölkələri maraqlı tərəfə çevirirdi. Böyük İpək yolu həm də siyasi hadisə idi: bu yolun üzərində nəzarəti ələ keçirmək həm xammalın və əmtəələrin qiymətini müəyyən etmək, həm satış bazarları qazanmaq, həm də böyük diplomatik təzyiq vasitəsini əldə saxlamaq demək idi.


Hələ eramızın II əsrindən başlayaraq, Çinin Loyan şəhəri Koqurö (Koreya) ölkəsinə, Hind-Çin yarımadasına, onun vasitəsilə Hindistana gedən yolların başlanğıc məntəqəsinə çevrilir. Yançcou – Kayfın – Loyan şimal-şərq istiqamətində Lolan (Pxenyan) – Lyaodun – Yan (Pekin) – Tayyuan xətti ilə davam edirdi; bu xətt Tayyuyandan yenidən cənuba istiqamət götürərək Çan-ana gəlirdi. Çan-andan Çinin daxili yolları ikiyə haçalanırdı: birincisi Fanyuy – Szyaoçci xətti idi ki, o, Çinin daxili bölgələrini əlaqələndirirdi, digər xətt isə İçcoudan Birmanın Prome şəhərinə yönəlmişdi.


Prome – Pequ yolu ilə Çin tacirləri Benqal körfəzi sahili şəhərlərinə çıxış əldə edirdilər ki, bu da Mərkəzi Asiyanın Cənubi Asiya ilə nəhəng ticarət yolları sistemini yaradırdı. Bu magistral Pequnun vasitəsilə Tamralipti – Çampa –Patra – Benares –Madra –Dehli – Txanesar – Taksila – Peşavar – Kabil xəttinə qatılaraq Orta Asiyaya istiqamət götürürdü. Doğrudur, bu yol məsafəcə Böyük İpək yolunun klassik istiqamətindən uzun və ağır idi, amma fil sümüyü, səndəl ağacı, ədviyyat, şəkər və pambıq parçaların ixracı ilə məşğul olan Hindistan şəhərləri ilə ticarət böyük gəlir gətirdiyindən, tacirləri cəlb edirdi. Üstəlik, Hindistanın Malayya ilə sıx əlaqələri var idi: Malayya isə Hind okeanından Sakit okeana və əks istiqamətdə gedən dəniz yollarının qovşağı olub, Cənub-Şərqi Asiyanın qitə hissəsi ilə adaları arasında vasitəçi funksiyanı yerinə yetirirdi.


Cənub-Qərbi Asiyanın daxili rayonlarını Mərkəzi Asiya ilə əlaqələndirən yollara gəlincə, V-VII əsrlərin ən iri iki dövlətinin – Sasani şahlığının və Şərqi Roma imperiyasının şəhərləri arasındakı yolları əhatə edən bu qrup çoxşaxəli olub Fars körfəzi, Ərəbistan dənizi və Qırmızı dəniz ticarəti ilə əlaqələnirdi. Mərvdən başlayan bu karvan yolu şimala, qərbə və cənuba haçalanırdı. Şimala yönələn yollar Mərv – Tahiriyyə – Dərgan – Xəzərasp – Xivə – Ürgənc, buradan isə Xəzər dənizinin cənub-şərq sahili boyunca Dehistan – Curcan – Amul xətti üzrə Rey şəhərində yekunlaşırdı.


Mərvdən qərbə yönələn Tus – Nişapur yolu da Reyə gəlirdi və buradan ticarət yolları 4 yerə ayrılırdı:

1) Rey – Ərdəbil –Bərdə;
2) Rey – Gəncə – Dvin;
3) Rey – Həmədan – Ktesifon – Veh-Ərdəşir (Selevkiya) – Kufə – Nəcəf – Xirə – Qadisiyyə – Yəsrib – Məkkə – Ciddə və ya Məkkə – Taif – Səna – Mokka və ya – Səna – Ədən. Bu yolun böyük əhəmiyyəti onda idi ki, Ktesifondan həm Ərəbistanın daxili bölgələrinə, həm də Ktesifon – Şiraz – Hörmüz xətti ilə Fars körfəzi limanlarına çıxmaq olurdu;
4) Rey – İsfahan – İstəxr – Şiraz – Dərabcird – Hörmüz yolu da Fars körfəzi limanları ilə əlaqələnirdi.

 

Nəhayət, Mərvdən cənuba Xorasanın, Kuhistanın və Kərmanın şəhərlərini ehtiva edən yollar ayrılırdı ki, onlar da əsasən Mərv – Herat – Zərənc – Kərman – Dərabcird – Hörmüz və ya birbaşa – Kərman – Hörmüz yollarını təşkil edirdi.


Bu iki mühüm karvan sistemini - Qərbi və Şərqi Asiya magistrallarını - əlaqələndirən yollar əslində elə Böyük İpək yolu idi.


Hələ «neolit inqilabı»ndan əvvəl meydana gələn ticarət mübadiləsi zaman keçdikcə diplomatiyanın vacib hissəsinə çevrildi, satış bazarları, karvan və dəniz yolları, qiymətlərin təyini üzərində nəzarətin ələ keçirilməsi bu və ya digər dövlətin üstünlüyünü və imtiyazlarını təmin etməyə başladı. Məhz qədim dünyada beynəlxalq ticarət uğrunda rəqabətin ilkin geosiyasi təzahürləri yarandı: Qara dəniz və Aralıq dənizi bölgələrinin hegemonu olan yunanlarla Fars körfəzinin üstün qüvvəsi olan Əhəmənilərin rəqabəti sonralar Roma – Parfiya, Roma – Sasani və Bizans – Sasani rəqabəti ilə əvəz olundu.


Lakin dövlətlərarası ziddiyətlərin əvvəlki mərhələsindən fərqli olaraq, ticarət Bizans – Sasani ziddiyətlərinin müəyyən elementini deyil, əsas motivini təşkil edirdi.


Bizansın və Sasani imperiyasının ticarət maraqları daha çox İpək yolu və Ətir yolu ilə bağlı toqquşurdu və əslində bir böyük problemin – Hind okeanına çıxış əldə etmənin tərkib hissələri idi. Şübhəsiz, bu mübarizədə digər qüvvələr, o cümlədən Çin imperiyası və Göytürk xaqanlığı kimi əhəmiyyətli dövlətlər də iştirak edirdi.


Göytürklərin hadisələrin ən qızğın mərhələsində ortaya gəlməsi də ipək ticarəti ilə bağlı baş vermişdi. 565-ci ildə eftalitləri darmadağın edən Göytürk xaqanı qənimət kimi təkcə geniş əraziləri deyil, ipək ticarətinin məşhur məntəqələrini və bu ticarət¬dəki əsas vasitəçiləri – soqdları da qazanmışdı. Əslində bu, göy¬türklərə hər şeydən əvvəl, böyük iqtisadi qüdrət, ikinci bir tərəfdən, siyasi və diplomatik üstünlük də verirdi.


Nəqliyyat dəhlizlərinin tarixi nə qədər qədim olsa da müasir nəqliyyat dəhlizləri sistemi 1970-ci illərdən etibarən daha fəal şəkildə yaradılmağa başlanıb. Nəqliyyat dəhlizləri onu yaradanların məqsəd və hədəflərindən asılı olaraq, ticarət, tranzit və inkişaf etməkdə olan nəqliyyat dəhlizləri kimi təsnif olunur.


Nəqliyyat dəhlizləri həm milli, həm regional, həm də beynəlxalq ola bilər. Amma nəzərə almaq lazımdır ki, bu bölgülərin özü də nisbi xarakter daşıyır. Çünki milli nəqliyyat dəhlizləri əksər hallarda regional, yaxud beynəlxalq nəqliyyat dəlizlərinin bir parçasına çevrilirlər. Məsələn Astara-Astara dəmir yolu öz-özlüyündə regional nəqliyyat dəhlizidir. Lakin həm də Şimal-Cənub beynəlxalq nəqliyyat dəhlizinin tərkib hissəsidir.


Yaxud Bakı-Tiflis-Qars dəmir yolu layihəsi. Bu iki layihəyəyə münasibətdə nəqliyyat dəhlizləri ilə bağlı klassik siniflərə bölmə ənənəsi də öz əhəmiyyətini itirir. Çünki eyni layihə həm lenbric, həm minibric, həm də mikrobric funksiyasını yerinə yetirmək üçün nəzərdə tutulub. Yəni quru daşınmaları öz yerini su yolu ilə daşınmalara verir. Və yaxud əksinə...


Əgər Avropa İttifaqına üzv ölkələrin həm milli, həm regional, həm də beynəlxalq nəqliyyat dəhlizlərinə nəzər salsaq, burada da inteqrasiya prosesinin sürətlə getdiyinin və ənənəvi anlayışların sıradan çıxdığının şahidi olarıq. Bu nəqliyyat dəhlizlərinin çoxşəhəli funksiyalarına münasibətdə digər ənənəvi bölgü – ticarət, tranzit və inkişaf etməkdə olan nəqliyyat dəhlizləri bölgüsü də öz əhəmiyyətini itirir. Buna misal olaraq Avropa İttifaqının Transavropa Nəqliyyat Şəbəkəsi, Panavropa Nəqliyyat Dəhlizi sistemini göstərmək olar.


Milli nəqliyyat dəhlizləri adətən böyük şəhərləri, yaxud dəniz limanlarındakı logistik mərkəzləri bir-birinə birləşdirir. Amma daha öncə də qeyd etdiyim kimi bu kiçik dəhlizlər eyni zamanda nəhəng nəqliyyat dəhlizləri sisteminin tərkib hissəsi funksiyasını yerinə yetirirlər.


Nəqliyyat dəhlizləri əsasən 2 hissəyə bölünür: Quru və su nəqliyyat dəhlizləri.


Quru nəqliyyat dəhlizlərinə dəmir yolu və avtomobil yolları, su nəqliyyat dəhlizlərinə isə çay və dəniz nəqliyyat dəhlizləri aid edilir. Okean və hava yolları beynəlxalq nəqliyyat dəhlizləri sisteminə daxil deyil.


Hazırda dünyada quru nəqliyyatına daxil olan avtomobil yollarının uzunluğu, təxminən 29 milyon kilometr təşkil edir. Bütün dünya üzrə sərnişin daşınmalarının 82 faizi avtomobil yollarının payına düşür. Dəmir yolu ilə yük daşınmaları ümumi həcmin 9 faizini təşkil etsə də bu nəqliyyat vasitəsinin əhəmiyyəti getdikcə daha da artır.


Dünya üzrə yük dövriyyəsinin 62 faizi isə su nəqliyyat dəhlizləri vasitəsilə həyata keçirilir.


Mendeleyevin sözlərinə görə, nəqliyyat ölkənin ağırlıq mərkəzidir. Məşhur alimin bu sözləri indi öz aktuallığını qoruyur. Geosiyasi proseslərin intensivləşdiyi, ziddiyyətlərin dərinləşdiyi zaman kəsiyində nəqliyyat dəhlizlərinin önəmi daha da artır və onlar sadəcə yük daşınmaları üçün nəzərdə tutulan vasitə rolunu oynamırlar, həm də mühüm təhlükəsizlik faktoruna çevrilirlər.


Məhz bu baxımdan da nəqliyyat dəhlizlərinə yatırılan sərmayələrin miqdarı ildən-ilə artır. İqtisadi Əməkdaşlıq Təşkilatının ekspertlərinin hesablamalarına görə, 2030-cu ilədək ümumdünya nəqliyyat sisteminə yatırılacaq vəsaitlərin miqdarı 11 trilyon dollar təşkil edəcək. Bunun 5 trilyonu isə dəmir yollarının payına düşəcək. Yerdə qalan 6 trilyon dollar avtomobil yollarının, logistik mərkəzlərin və limanların inşasına sərf olunacaq.


Göründüyü kimi, hazırda yük daşınmalarının 62 faizi su nəqliyyatının payına düşsə də dəmir yollarının inşasına yatırılması nəzərdə tutulan vəsait daha çoxdur. Bu isə beynəlxalq nəqliyyat dəhlizləri sitemində dəmir yolunun çəkisinin daha da artacağını göstərir. Bu müstəvidə Bakı-Tiflis-Qars dəmir yolu layihəsinin nə qədər strateji önəm daşıdığını söyləsək, düşünürəm ki, mübaliğəli görünməz.


Müasir dövrdə nəqliyyat dəhlizlərinin qısaldılması və səmərəliliyinin artırılması üçün yeni kanalların çəkilməsi, su hövzələrinin bir-birinə birləşdirilməsi prioritet sayılmır. Prioritet olan bu dəhlizlərin çoxfunksiyalılığı, effektivliyidir. Bu amil Azərbaycanın “Orta dəhliz”ə verdiyi əhəmiyyətin və bu istiqamətdə həyata keçirdiyi siyasətin mahiyyətini anlamaq üçün yetərlidir.


Ölkəmizin apardığı siyasətin xüsusiyyəti ondan ibarətdir ki, Azərbaycan ərazisindən keçən beynəlxalq nəqliyyat dəhlizlərinin marşrutlarının konkret coğrafi və yükdaşıma çərçivəsi olsa da, gələcəkdə onlar arasında sinerji yaradılsın. Onların hər biri digərini tamamlayaraq, bu siyasətin təməlində duran yükdaşımalarının şaxələndirilməsini təmin edə bilər. Azərbaycan ərazisindən keçən marşrutların təkmilləşdirilməsi dəniz və dəmir yolu nəqliyyatı üçün uzunmüddətli etibarlı bazarın formalaşmasında, ticarət əlaqələrinin genişləndirilməsində, yük daşımaları ilə bağlı infrastruktur sahələrinin inkişafında faydalı olacaq. Nəqliyyat dəhlizlərinin potensialından səmərəli istifadə, həmçinin gələcəkdə bu sahənin qeyri-neft sektorunda xüsusi çəkisinin kifayət qədər artması ilə nəticələnəcək.

Elçin Mirzəbəyli

Oxşar xəbərlər
00:06, Bu gün
COP29-un Prezidenti Britaniyanın dövlət katibi ilə görüşüb
27 Sep 2024 | 22:52
Azərbaycanın U-17 millisi yoldaşlıq görüşü keçirib
27 Sep 2024 | 22:49
SEPAH hərbi təlimdə azyaşlılardan istifadə edir
27 Sep 2024 | 22:46
İsrail Müdafiə Ordusu Beyrutda "Hizbullah"ın yeraltı bunkerinə zərbə endirib
27 Sep 2024 | 22:43
Pomidoru qış üçün necə hazırlamaq olar? – Çox maraqlı üsul
27 Sep 2024 | 22:34
Kriştianu Ronaldunun qol vurduğu matçda komandası qələbə qazanıb
27 Sep 2024 | 22:25
Zelenski Trampla görüşüb
27 Sep 2024 | 22:23
Qrossi: "Əgər daha çox ölkə nüvə silahına sahib olarsa, ondan istifadə edilə bilər"
27 Sep 2024 | 22:17
“Nar” və “YAŞAT” Fondu ilə birgə şəhid ailələri üçün layihə həyata keçirilib
27 Sep 2024 | 22:17
Norveçin xüsusi nümayəndəsi: Dünyada bərpa olunan enerji mənbələrinə böyük tələbat var
27 Sep 2024 | 22:14
"Futbolçuların yox, mənim səhvimdir" - Şahin Diniyev
27 Sep 2024 | 22:09
Bürclər haqqında maraqlı faktlar: Şir bürcünə xas olan şeylər
27 Sep 2024 | 22:07
Bu balqabaq çantası 150 min dollara satıldı – REKORD
27 Sep 2024 | 22:05
Ağdərədə dağıdılan hərbi hissədən eksklüziv görüntülər - VİDEO
27 Sep 2024 | 21:59
Uşaqların yuxu rejimini İDARƏ ETMƏYİN YOLU
27 Sep 2024 | 21:52
Kişilərin qadınlardan daha çox aldatdığı doğrudurmu? - SORĞU NƏTİCƏLƏRİ
27 Sep 2024 | 21:45
Ömür boyu sağlam qalmaq üçün hər gün bu 5 qidanı yeyin
27 Sep 2024 | 21:34
Vüsalə Əlizadə "Xəzər" TV yaxınlığındakı yanğından yazdı: "Bizi təxliyə etdilər"
27 Sep 2024 | 21:27
Bu çörək zavodu məhkəməyə verildi
27 Sep 2024 | 21:18
Niyə burnunuz qaşınır? - Maraqlı İNANCLAR
27 Sep 2024 | 21:10
Ben Cenniferdən sərvətinin yarısını almaq istəyir
27 Sep 2024 | 21:02
Ermənistanın qorxunc planı - Yeni silahlarla Azərbaycana hücum olacaq?
27 Sep 2024 | 20:57
Google keçmiş işçisini geri qaytarmaq üçün 2,7 milyard dollar xərclədi
27 Sep 2024 | 20:49
Təhlükəli kiber müdaxilə : Smartfonlarla pullarınız oğurlanır
27 Sep 2024 | 20:41
Ole Toft: “Yaşıl” keçid iqlim dəyişikliyi problemini həll etmək üçün şərt oldu
27 Sep 2024 | 20:32
Şuşada şahmat üzrə Vüqar Həşimov Memorialında ikinci oyun günü başa çatıb
27 Sep 2024 | 20:25
Netanyahu Qəzzada HƏMAS-ın 24 batalyonundan 23-nün məhv edildiyini açıqlayıb
27 Sep 2024 | 20:17
Britaniyada İLK: Sanksiyalı şəxsə xidmət göstərən şirkət cərimələndi
27 Sep 2024 | 20:07
Özünə aşiq etmək üçün sevgilisinə cadu edirmiş - FOTO
27 Sep 2024 | 19:59
Bu BÜRCLƏR heç vaxt sirrinizi saxlamayacaq: SƏBƏBİ
27 Sep 2024 | 19:49
Qarabağ erməniləri kütləvi şəkildə Ermənistan vəndaşlığına keçirlər
27 Sep 2024 | 19:41
BDU-nun tələbəsi avtoqəzada həyatını itirib
27 Sep 2024 | 19:36
Daxili İşlər Nazirliyində 27 Sentyabr - Anım Gününə həsr olunmuş tədbir keçirilib
27 Sep 2024 | 19:33
"Fələstin bizim vətənimiz, dədə-baba torpağımızdır və bizim olaraq qalacaqdır" - Mahmud Abbas
27 Sep 2024 | 19:32
Xankəndidə uzun illər Azərbaycana qarşı məkrli planlar hazırlanan binadan GÖRÜNTÜLƏR
27 Sep 2024 | 19:24
Daşkəsənin hərbi komissarı barəsində həbs qətimkan tədbiri seçildi - FOTO
27 Sep 2024 | 19:14
Gültəkin Əsgərovanın qızı və bacıları 30 ildən sonra onun şəhid olduğu yeri ziyarət ediblər
27 Sep 2024 | 19:06
Paytaxtın bir rayonunda işıq olmayacaq - XƏBƏRDARLIQ
27 Sep 2024 | 19:02
ADNSU-nun kollektivi Zəfər parkını ziyarət ediblər - FOTO
27 Sep 2024 | 18:57
Hikmət Hacıyev: Ermənistan Qərbi Azərbaycan icmasına öz evlərinə qayıtmalarına imkan yaratmağa hazır olmalıdır
27 Sep 2024 | 18:49
Nyu-Yorkda Zelenski ilə Tramp arasında görüş keçirilir
27 Sep 2024 | 18:40
Netanyahu BMT Baş Assambleyasında çıxış edəndə ərəb nümayəndə heyəti zalı tərk edib
27 Sep 2024 | 18:35
İlham Əliyev fenomeni: Quduz işğalçı itaətkar qonşuya necə çevrildi?
27 Sep 2024 | 18:32
Əsrin ən yaxşı aktrisalarından sayılan əfsanəvi Meqqi Smit vəfat etdi
27 Sep 2024 | 18:25
Dünya çempionatı zamanı yıxılan velosipedçi ölüb
27 Sep 2024 | 18:16
"Mançester Siti"nin yarımmüdafiəçisi növbəti üç oyunu buraxa bilər
27 Sep 2024 | 18:13
MEDİA-da Anım Gününə həsr olunan tədbir keçirildi - FOTOLAR
27 Sep 2024 | 18:10
ADNSU-da 27 sentyabr - Anım Günü münasibətilə tədbir keçirilib - FOTOLAR
27 Sep 2024 | 18:08
Bakıda 5 müntəzəm avtobus marşrutunun hərəkət istiqaməti dəyişdiriləcək
27 Sep 2024 | 18:04
BDU kollektivi Zəfər parkında - FOTO
27 Sep 2024 | 17:59
Husilər ABŞ-yə məxsus gəmilərə 23 ballistik raketlə zərbə endirib
27 Sep 2024 | 17:58
"Dəmir yumruq": Dövlət, ordu və xalq birliyinin təntənəsi - VİDEO
27 Sep 2024 | 17:53
Qazi: "Yuxuda gördüm ki, itirdiyim ayağım yerindədir, oyananda qələbə xəbərini eşitdim" - MÜSAHİBƏ + FOTO
27 Sep 2024 | 17:48
Sərhəddə gərginlik üçün İNFORMATİV ZƏMİN – Fransa, Kanada və digərləri çalışır ki…
27 Sep 2024 | 17:44
Nəsimi rayonunun bəzi küçələrində işıq olmayacaq
27 Sep 2024 | 17:40
Dövlət Komitəsinin kollektivi Zəfər parkında - FOTOLAR
27 Sep 2024 | 17:36
Polkovnik Seymur Qurbanov saxlanıldı
27 Sep 2024 | 17:32
Prokurorluq orqanlarına qəbulla bağlı imtahan bu tarixdə keçiriləcək
27 Sep 2024 | 17:30
“Cəbrayılda ata ocağımda daxmada da yaşayaram, o gecə sevincimdən yatmadım...” - FOTO
27 Sep 2024 | 17:28
“Bir gözümüz güldü, bir gözümüz ağladı, hamımızın onlara borcu var”- Afaq Bəşirqızı
27 Sep 2024 | 17:21
Dövlət Xidmətində Anım Günü tədbirləri keçirilib - FOTOLAR
27 Sep 2024 | 17:17
Laçın şəhərində də 27 sentyabr Anım Günü qeyd edildi...-FOTOLAR
27 Sep 2024 | 17:11
Quru sərhədlər bu şəxslər üçün açıla bilər - AÇIQLAMA
27 Sep 2024 | 17:05
Nazirlərin oktyabr ayında keçiriləcək vətəndaş qəbulu CƏDVƏLİ
27 Sep 2024 | 16:58
İranda əqli viran olanların erməni “eşqi”: hədəfdə Bakıdır
27 Sep 2024 | 16:52
Xəstə uşaqların qanpulunu "yeyən"lər arasında dava düşdü - MƏHKƏMƏ İŞİ
27 Sep 2024 | 16:46
Bərdədə Anım Gününə həsr olunmuş tədbir keçirilib - FOTOLAR
27 Sep 2024 | 16:40
Kamran Əliyev Beynəlxalq Prokurorlar Assosiasiyasının Prezidenti ilə görüşdü - FOTO
27 Sep 2024 | 16:38
Milli Qəhrəman İbad Hüseynov: “27 sentyabr böyük insanların tarixə qızıl hərflərlə həkk etdiyi böyük gündür!”
27 Sep 2024 | 16:32
Xətaidəki yanğın söndürüldü - YENİLƏNİB + FOTO/VİDEO
27 Sep 2024 | 16:27
2025-ci ildə bu 4 bürc evlənəcək
27 Sep 2024 | 16:21
Yaşar Nuri, Səyavuş Aslan və Amaliya Pənahovanın 34 il əvvəl çəkilən nadir GÖRÜNTÜLƏRİ
27 Sep 2024 | 16:16
Qüdrət Qurbanova yeni vəzifə verildi - Heydər Əsədovun yerinə gətirildi
27 Sep 2024 | 16:10
Azad Vətən Partiyasının bir qrup üzvü  Anım abidəsini ziyarət edib - FOTO
27 Sep 2024 | 16:05
Xətaidə yanğına görə nəqliyyatın hərəkətinə qoyulan məhdudiyyət aradan qaldırıldı
27 Sep 2024 | 16:05
İsrail Hərbi Hava Qüvvələri Livana yenidən zərbələr endirib
27 Sep 2024 | 16:00
Elektrik və hibrid avtomobillər - Güzəştlər, üstünlüklər və QİYMƏTLƏR
27 Sep 2024 | 15:55
"Ukraynanın qələbəsi üçün Qərb öz yolunu təcili dəyişməlidir" - "The Economist"
27 Sep 2024 | 15:50
İran, Fransa və Hindistandan Ermənistana hərbi yüklərin göndərilməsi gərginliyə səbəb olub - FOTO
27 Sep 2024 | 15:44
"Neftçi" klubunda yeni təyinat - FOTO
27 Sep 2024 | 15:38
Payızda xəstələnməmək üçün bu qidaları qəbul edin
27 Sep 2024 | 15:32
Dünyada hər üçüncü uşaq miopiyadan əziyyət çəkir – Azərbaycanda da yayğındır
27 Sep 2024 | 15:27
ETSN mütəxəssisləri yanğın baş vermiş ərazidə monitorinq aparır
27 Sep 2024 | 15:21
"Xəzər TV"nin işçiləri yanğına görə təxliyə olunub
27 Sep 2024 | 15:15
Polis əməkdaşları tərəfindən xeyli silah-sursat aşkarlandı - VİDEO
27 Sep 2024 | 15:06
Baş Prokurorluğun rəhbərliyi Zəfər Parkında - FOTOLAR
27 Sep 2024 | 15:00
Rəqiblərindən üstün QIRICI: Hərbi təyyarə parkımız TAMAMİLƏ YENİLƏNİR – FOTOLAR
27 Sep 2024 | 14:55
"Ukraynada baş verənlər rüsvayçılıqdır" - Tramp Zelenski ilə görüşəcək
27 Sep 2024 | 14:54
Tarix fakültəsinin 28 dəfə istintaqda dindirilmiş dekanı hansı səbəbdən güllələndi?.. 
27 Sep 2024 | 14:50
Abşeronda avtomobillərdən 11500 manat oğurlandı - 4 nəfər tutuldu
27 Sep 2024 | 14:44
"Gəldi, amma dostlarının çiynində"
27 Sep 2024 | 14:38
Kadırov hücum etdi və məğlub oldu
27 Sep 2024 | 14:32
Layiqli Əmək üzrə növbəti Ölkə Proqramının layihəsi hazırlanır - FOTO
27 Sep 2024 | 14:26
Bərdədə Anım Günü ərəfəsində şəhid ailələri ziyarət olunub - FOTOLAR
27 Sep 2024 | 14:20
Yaşlı müəllimin tələbəsiylə şok sevgi macərası: "Yataqda olanda..." – TƏFƏRRÜAT
27 Sep 2024 | 14:14
Millimiz Ermənistanı məğlub etdi
27 Sep 2024 | 14:08
Penitensiar Xidmətdə şəhidlərimizin xatirəsi yad edildi - FOTOLAR
27 Sep 2024 | 14:02
DİM gələn ilin buraxılış imtahanlarının proqramını AÇIQLADI
27 Sep 2024 | 13:57
Britaniya səfirindən Anım Günü ilə bağlı paylaşım - FOTO
27 Sep 2024 | 13:51
Vilayət Eyvazov Zəfər parkında olub - VİDEO
GÜNLÜK
27 Sep 2024 | 16:21
Yaşar Nuri, Səyavuş Aslan və Amaliya Pənahovanın 34 il əvvəl çəkilən nadir GÖRÜNTÜLƏRİ
27 Sep 2024 | 10:52
Wi-Fi sürətini və gücünü artırmaq üçün 10 ÜSUL
27 Sep 2024 | 10:31
“Solovyovun bu addımı Rusiyada hansısa bir daxili qarşıdurmanın anonsu ola bilər...”
27 Sep 2024 | 07:34
"Putinin hay-küylü hədələrinin arxasında onun qorxusu gizlənir..." -  Müdafiə nazirləri...
27 Sep 2024 | 09:30
“Solovyova Putinin ali baş komandan kimi istefası haqda təklifi ona görə dedirtdilər ki...”
27 Sep 2024 | 08:59
Narin Güranın qətlində gizlənən sirr - Əmi göstəriş verib, baldız təşkil edib
27 Sep 2024 | 16:32
Xətaidəki yanğın söndürüldü - YENİLƏNİB + FOTO/VİDEO
27 Sep 2024 | 08:31
"FSB" Ukrayna ordusunun Kursk vilayətində irəliləməsini dayandıra bilmir..."- ISW
27 Sep 2024 | 09:23
Məşhur azərbaycanlı qadın müğənni AİLƏLİ OLAN BU ŞƏXSLƏ eşq yaşayır? - VİDEO
27 Sep 2024 | 11:44
Tərbiyəsiz şagirdlərlə bağlı QƏRAR VERİLDİ: Məktəblərin hörməti, nüfuzu artacaq
HƏFTƏLİK
24 Sep 2024 | 10:15
“Nə olsun o xanəndəlik sinfini bitirib, gəlin araşdıraq hansı muğamları bilir, öyrənib?”-Xalq artistindən İRAD+FOTO+ÖZƏL
21 Sep 2024 | 07:52
Pensiya yaşı 3 il artırılır - Oktyabrın 1-dən...
26 Sep 2024 | 19:19
Məktəblərdə tədrisdən çıxarılmalı fənlər – Onları əvəz etməli çox vacib dərslər
21 Sep 2024 | 16:52
Evi “kupçasız” olan vətəndaşların DİQQƏTİNƏ: 1 ildən 3 ilədək həbs gözləyir
25 Sep 2024 | 21:59
"İran Fələstinin mübarizə bayrağını daha daşımayacaq" - Məsud Pezeşkian
22 Sep 2024 | 16:55
Bitki yağları zərərlidirmi? - Mütəxəssisdən açıqlama
24 Sep 2024 | 15:25
Azərbaycanın ilk LAZER SİLAHI - FOTO
21 Sep 2024 | 08:07
Ekspertlər ən zərərli bitki yağının ADINI AÇIQLADI 
24 Sep 2024 | 23:23
Azərbaycana da gəldi - Əsas qadınları tutur, 89 gün davam edir...
21 Sep 2024 | 21:54
Oktyabr ayının ən şanslı bürcləri - Göyün 7-ci qatında hiss edəcəklər
AYLIQ
27 Sep 2024 | 16:21
Yaşar Nuri, Səyavuş Aslan və Amaliya Pənahovanın 34 il əvvəl çəkilən nadir GÖRÜNTÜLƏRİ
27 Sep 2024 | 10:52
Wi-Fi sürətini və gücünü artırmaq üçün 10 ÜSUL
27 Sep 2024 | 10:31
“Solovyovun bu addımı Rusiyada hansısa bir daxili qarşıdurmanın anonsu ola bilər...”
27 Sep 2024 | 07:34
"Putinin hay-küylü hədələrinin arxasında onun qorxusu gizlənir..." -  Müdafiə nazirləri...
27 Sep 2024 | 09:30
“Solovyova Putinin ali baş komandan kimi istefası haqda təklifi ona görə dedirtdilər ki...”
27 Sep 2024 | 08:59
Narin Güranın qətlində gizlənən sirr - Əmi göstəriş verib, baldız təşkil edib
27 Sep 2024 | 16:32
Xətaidəki yanğın söndürüldü - YENİLƏNİB + FOTO/VİDEO
27 Sep 2024 | 08:31
"FSB" Ukrayna ordusunun Kursk vilayətində irəliləməsini dayandıra bilmir..."- ISW
27 Sep 2024 | 09:23
Məşhur azərbaycanlı qadın müğənni AİLƏLİ OLAN BU ŞƏXSLƏ eşq yaşayır? - VİDEO
27 Sep 2024 | 11:44
Tərbiyəsiz şagirdlərlə bağlı QƏRAR VERİLDİ: Məktəblərin hörməti, nüfuzu artacaq